Perth, 8 juli
8 juli 2011 - Perth, Australië
Ons uitstapje vandaag was per boot van Fremantle naar Perth, nog even naar het toeristenbureau, een uurtje of zo de stad in en dan met de trein terug naar naar Fremantle waar we de vrijdagse "zwarte markt" zouden gaan bekijken. Een drukke dag dus. Het weer liet ons niet in de steek maar echt 's-zomers was het nou ook bepaald niet. De reis per boot was best aardig, maar om nou steeds te moeten horen wat de waarde was van alle miljonairs en miljardairs hun optrekjes langs het water was toch ook niet zo bijster interessant voor ons. Een stulpje van AUD 57.000.000 waar de mijneigenaar maar sporadisch verbleef was de winnaar van de race, vanzelfsprekend waren we danig onder de indruk!
In Fremantle zijn we ook nog naar het Maritime Museum geweest waar mijn " natuurlijke charme " er voor zorgde dat we alle drie als senioren naar binnen mochten. Achtereenvolgens bewonderden we de zeilboot van een mafketel die 3 maal solo en nonstop de wereld rondzeilde en de winnende Australia II die 1983 de Americacup won, maar het wrak van de Batavia kwamen we niet meer aan toe, omdat het te laat was geworden. De zwarte markt in Beverwijk is ongetwijfeld veel groter. maar Fremantle was zeker zo charmant vond Lydia.
Foto’s
1 Reactie
-
Chrisje:8 juli 2011Joop kijk je even naar je mail
