Busselton/Perth, 6 juli
6 juli 2011 - Busselton, Australië
Nog even naar Dunsborough gereden wat een chique vakantieoord is geworden voor de inwoners van Perth, zij heben er geen moeite mee om de afstand van zo'n kleine 500 km v.v. in de week- enden te overbruggen. Op weg naar Perth zijn we nog even Bunbury ingereden, toch een stuk groter als we hadden ingeschat, maar verder niets om over naar huis te schrijven.
Nostalgische herinneringen heben we wel opgehaald toen we voor ons ouderlijk huis stonden of beter gezegd, het huisnummer 5 aan de Esplanade in South Perth waar 50 jaar geleden ons huis nog stond. Volgens broer Piet was dat zo'n dertig jaar geleden al gesloopt voor een dubbel huis, dat kort geleden ook al weer gesloopt was, want het was nu een bouwplaats.
Het strandje voor ons huis was er niet meer, het was nu een soort kademuur geworden en alle andere herkenningspunten waren ook verdwenen. De statige oude huizen van weleer hebben plaats gemaakt voor onbetaalbare villa's en appartementen. Charme is ingeruild voor chique en status. Het was heel leuk om met z'n drieen nog even rond te lopen op de plekken waaraan zoveel plezierige herinneringen kunnen worden opgehaald.
