Wahweap Campgrondbij Page en Lake Powell

8 mei 2016 - Powellmeer, Verenigde Staten

IMG_6158IMG_6139IMG_6138P1000422P1000421P1000414P1000393Rond half zeven kwam Gerard ons verrassen met het nieuws dat het sneeuwde.  Nu houdt Gerard wel van een geintje dus dachten wij dat hij de kachel met ons wilde aanmaken en namen  we zijn mededeling niet serieus en deden net alsof we sliepen. Toen hij  echter de kachel echt wilde aanmaken en dit niet lukte moesten we zijn opmerking toch wel serieus nemen. Na alles gecontroleerd te hebben zonder positief resultaat dook hij teleurgesteld nog even terug in bed.

Dit bracht ons ertoe contact te zoeken met de camper organisatie,  niet geheel tevredengesteld over de antwoorden en eventuele oplossingen besloten wij toch maar onze reis voort te zetten. Inmiddels had Ted met zijn gouden handjes de verwarming  aan de praat gekregen en konden wij enigszins gerustgesteld op pad gaan

Wel met enige voorzichtigheid want naast sneeuwen regende het en werden we ook regelmatig door sterke mist verrast. Op de eerste stopplaats konden we al  geen hand voor ogen zien en bij het tweede uitkijkpunt konden we tussen de flarden mist nog enkele foto's nemen. Pas bij het derde uitkijkpunt konden we bijna volop fotograferen omdat het weer inmiddels vrijwel geheel was opgeklaard.

De rest van de rit verliep vlekkeloos wel met forse zijwind, maar kwamen we op tijd op onze bestemming aan. Vandaag wel zonder water- en elektra aansluiting, maar dat maken we morgen weer in orde op een andere plek op deze mooie camping.

Beste Dieuwke en Thijs-Jan,

Wij hebben voor jullie de honneurs waargenomen en moeder meegenomen naar haar favoriete restaurant de Burgerking - toch gek dat ze de Nederlandse benaming hier hebben overgenomen - ik zou verwacht hebben dat 'ie hier Citizenking zou heten of zoiets. Hoe dan ook de hele familie heeft zich hier volge(vr)geten met ijs na voor  $ 30. Ted en ik verwachten dat jullie deze rekening over zullen nemen met tip; 18% is wel het minste 30% is volgens ons alleszins redelijk, volgens goede Amerikaanse traditie.

Vandaag zijn we in de regio er op uit geweest om jullie Pa te te plezieren, maar zelfs hij vond een uitstapje ad $ 48 stijf aan de prijs. De alternatieven waren  overigens uiterst plezierig met het hoogtepunt het bezoek aan de dam

Onze nieuwe standplaats lijkt aardig, maar inmiddels is het donker  en kunnen we daar niet langer van genieten.

Morgen pak ik de draad weer op in Monument Valley

1. Thijs-Jan:
    Beste ome Joop,

Bedankt voor het waarnemen van de honneurs. Laat ik allereerst duidelijk maken dat ik maar liefst 0% van het gehele bedrag zal schenken.

Ik waardeer het gebaar op Mothers Day maar ik had het ook vreemd gevonden als jullie hier geen aandacht aan hadden gegeven. Het lijkt mij toch wel helder dat binnen de groep ma de moederrol heeft en dat jullie als blijk van waardering daar wat tegenover mogen stellen.

Verder zal die 30 dollar, exclusief royale tip, voor jullie geen probleem mogen zijn daar dit in verhouding met het totale budget van een 7 weken durende rondreis slechts een druppeltje is op de gloeiende bakplaat van dat culinair hoogstaande restaurant genaamd Burgerking.

We kunnen het met naam ook anders bekijken overigens want de oorsprong van dit geweldige concept ligt nu natuurlijk wel daar. In Nederland zou het dan iets als (ham)burgerkoning heten denk ik.

Overigens kan het mij niet altijd bekoren en ben ik meer liefhebber van een lekkere stiek of een echte hamburger van een niet hamburger gigant.

Maar ik wens jullie nog een hele fijne reis!!

TJ
  2. Cor&Linda:
    9 mei 2016
    Haha goed omschreven Thijs-Jan, die hele club profiteert daar al weken van jouw moeder haar kook- en zorg kunsten en dan gaan ze de rekening alsnog indienen, ze moeten niet brutaler worden op hun oude dag ;-)
  3. Dieuwke Heijda-Tielkes:
    9 mei 2016
    Wat een lang verhaal weer Thijs....

Ik betaal gewoon niet! Vooraf geen consent gegeven hiervoor.