Schiphol, 27 augustus maar op internet 31 augustus
31 augustus 2011 - Sydney, Australië
Schiphol, 27 augustus
Wat een heerlijk weerzien met de familie en vooral mijn Chrisje die ik de afgelopen tien weken toch wel erg gemist heb en dat zal voor de anderen en vooral Lydia hetzelfde zijn met haar kleinzoon Hugo die pas 4 weken oud was toen wij vertrokken. We hebben een rustige maar o zo langdradige vlucht achter de rug en zijn best een beetje gaar, op dus naar huis en de jetlag. Ons avontuur zit er op en een avontuur was het. Over een afstand van meer dan 15.000 km hebben we 38 dagen gereden en met een gemiddelde snelheid van nog geen 75 km/h was dat meer dan 5 uur rijden per dag in een rammelbak, want je kunt zo’n ding absoluut niet vergelijken met een personenauto, in de verste verte niet. We hebben heel wat meegemaakt, maar vooral mooie momenten en prachtige natuur en niet te vergeten indrukwekkende gebouwen en industriële en andersoortige wonderen zoals de open goudmijn en bruinkoolmijn met hun gigantische graafmachines en voertuigen, kortom vaak hebben we met open mond staan kijken. Helaas was het onmogelijk om al dat moois en bijzonders ook aan jullie over te brengen, daarvoor was de tijd te kort en de capaciteit van computer en internet niet toereikend. Voor onszelf en de familie willen we proberen een reisdocument te maken waarin we alle aspecten nog eens de revue laten passeren en vooral de prachtige films en foto’s die Ted en Gerard gemaakt hebben en niet konden worden getoond daarin opnemen met tekst en toelichting. Ook de beschrijving van wat we allemaal meegemaakt- en hoe we dat ervaren hebben kan dan wat uitgebreider worden opgenomen. Hoe we dat gaan doen en in welke vorm moeten we nog bekijken, maar het zal wel een mooie klus worden voor de winter. We laten het tezijnertijd wel aan jullie weten, maar we willen jullie in ieder geval allemaal bedanken voor jullie belangstelling en het meeleven tijdens de reis en niet in het minst door jullie commentaren die we erg op prijs gesteld hebben, maar helaas niet op konden reageren of beantwoorden.
Namens Lydia, Ted en Gerard neem ik voorlopig afscheid,
Joop

Dus niet plakken met van die hoekjes die na 5 jaar weer loslaten ;-)