Mataranka, 29 juli

30 juli 2011 - Katherine, Australië

Mataranka, 29 juli

Een kleine misrekening vanmorgen, we dachten met licht weg te rijden om 06.00 uur; het was echter drie kwartier lang rijden in volstrekte duisternis, waarna de zon gelukkig vrij snel opkwam. Hopelijk gaat het morgen iets sneller omdat we al weer 500 km zuidelijker zijn. De reis verliep voorspoedig en de omgeving werd wat minder kaal en wat vriendelijker met meer bomen. Vermoedelijk hebben we nu al aardig wat verschillende landschappen meegemaakt en op den duur kun je daar zelfs niet heel erg meer van genieten omdat ze vaak honderden kilometers hetzelfde blijven. Een beetje meer afwisseling is dan welkom en dan gaan we allerlei bijverschijnselen zoeken, als ‘hé dat stuk is niet verbrand’ of daar heb je weer een dood beest. Het is cru om vast te moeten stellen, maar we hebben al veel meer dode (wilde) beesten gezien dan levende. Aangekomen in Mataranka zijn we al vrij snel naar de thermale bronnen gereden, hier vlakbij. Gerard en ik hebben onze zwembroek aangetrokken terwijl Lydia en Ted op de spullen zouden passen en enkele foto’s zouden maken. Her water was warmer dan de omgeving 34°, dus soep wat we geen van beiden echt lekker vonden. Grappig was wel dat het met een half miljoen liter per uur uit de bronnen stroomde waardoor er een behoorlijke stroming ontstond waartegenin je maar moeilijk kon zwemmen.

1. Dieuwke:
    30 juli 2011
    Nou paps, ik hoop dat het niet van dat stinkwater was zoals in Hongarije ;-)
  2. Chrisje:
    31 juli 2011
    Ik dacht dat Lydia ook een zwempak meegenomen had