Fitzroy Crossing, 22 juli
22 juli 2011 - Fitzroy Crossing, Australië
Fitzroy Crossing, 22 juli
Vanmorgen om 07.30 naar de chagrijnige buurman één, sorry vier vingers en een duim opgestoken en vertrokken. De tocht verliep moeiteloos omdat de temperatuur niet zo hoog was als gisteren. Onderweg weer honderden misschien wel duizenden termietenheuvels gezien met een hoogte van enkele tientallen centimeters tot meer dan anderhalve meter en 1 meter doorsnee. Wat we ook helaas regelmatig meemaken is kadavers van vooral kangoeroes en koeien langs de weg, meestal nog niet zo lang dood en vermoedelijk in het (schemer)donker aangereden. Een triest gezicht maar vermoedelijk onvermijdelijk in een dergelijk groot land. Of ze opgeruimd worden door een Australische Rijkswaterstaat of een natuurlijke opruiming kennen door vogels en andere vleeseters is niet duidelijk. Verder nog een bermbrand meegemaakt, maar daar konden we makkelijk langs. Komen we uiteindelijk op onze bestemming aan op een prachtige camping, is er weer geen plaats met elektra vrij, zijn we doorgereden naar een andere camping waar nog wel een plaats met elektra voorhanden was, vallen de andere voorzieningen daar zwaar tegen. Het is maar goed dat maandag de schoolvakantie voorbij is en we over kunnen gaan tot de orde van de dag ”vacation as usual”.
