Darwin, 27 juli

27 juli 2011 - Kununurra, Australië

Darwin, 27 juli

Even voor achten stonden we met de camper bij het Electro bedrijf dat de pomp van ons toilet zou repareren. De norse Australische monteur liet duidelijk weten niets op te hebben met pottenkijkers. Zowel Gerard als Ted werd te verstaan gegeven dat ze maar een ommetje moesten maken (take a walk mate) toen ze  hulp wilden aanbieden. Na ruim een uur te hebben gezocht en gemeten zonder resultaat heb ik er een eind aan gemaakt, omdat we verder wilden en het probleem geen halszaak was welk we ook op een andere manier konden oplossen. Nadat we bij het postkantoor de medische kaart van Gerard hadden opgehaald die ze vanuit Perth hadden opgestuurd kon de rit naar Darwin beginnen. Lydia en ik hadden achterin wat brochures en een kaart bestudeerd en we meenden onderweg enkele interessante zaken gevonden te hebben om te bezichtigen. We zijn halverwege van de route afgeweken en over een lokale weg zo’n 60 km gereden naar een waterval. De kunst was echter om er dichtbij te komen want dat bleek een klauter- en klimpartij over rotsen van zo’n kilometer ver naar ons gevoel. Het was echter alleszins de moeite waard. Nadien zijn we nog een uurtje zoet geweest in het oude spoorwegmuseum even verderop en hebben we nog een bezoek gebracht aan het geallieerde oorlogsmonument en begraafplaats. Best een drukke dag in een tempratuur van zo’n dertig graden.