Adelaide, 7 augustus

7 augustus 2011

 

Adelaide, 7 augustus

Het is toch wel de bloody limit als je 12.000 km voor het grootste deel door de Australische Outback gereden hebt en je dan naar een wildlife park moet om de dieren te zien die je onderweg niet bent tegengekomen. Op dus naar de koalabeer en de andere wilde soortgenoten. Hoe schattig deze dieren zijn zie je op de foto’s. Naast de koala hebben we o.a. potoroos gezien (grote ratachtigen), wallabies, emoes, pelikanen, wombats en allerlei soorten kangaroes. De varaan en nog wat andere exotische dieren hebben we niet kunnen ontdekken; omdat het koud en nat was hadden die zich teruggetrokken in hun nachtverblijven en met 10° hadden wij daar misschien ook beter aan gedaan. De dingo’s blijft een apart verhaal;  ooit was er een hek gebouwd voor de oorlog van meer dan 50.000 km om deze honden buiten Zuid–Australie te houden, nu  is daar nog 5000 km van over en zijn ze bijna uitgeroeid, ik vind ze echter nog steeds mooie beesten een soort kruising tussen vossen en wolven.  Alleen Gerard en ik hebben nog de reptielen bezocht, de andere twee hadden daar geen behoefte aan, het blijven dan ook enge beesten en ook ik heb er weinig mee op.

In de middag zijn we nog even naar Glenelg geweest, het Scheveningen van Adelaide maar feitelijk maar een flauwe aftrek er van. Een pier van niks en de boulevard, het strand en ook de gebouwen stelden niet zo veel voor.

 

Foto’s

3 Reacties

  1. Dieuwke:
    7 augustus 2011
    Snap ook niet wat jullie daar te zoeken hebben :-) Tien minuten rijden en ik heb vandaag olifanten, apen, walibi's, leeuwen en nog veel meer dieren gezien.....
  2. riet en conny:
    9 augustus 2011
    lydia en familie

    we volgen jullie op de voet

    groetjes riet en conny
  3. Michel Heijda:
    10 augustus 2011
    Hallo luitjes,
    Jullie hebben meer gereden dan wij in onze 3 weken vakantie. Maar het is dan ook de moeite waard. Ik hoor jullie allemaal klagen over de hoge prijzen. Jongens, geld maakt niet gelukkig wordt beweerd maar besef dat niet iedereen in staat is zo'n fantastische reis te maken. Ik denk toch dat geld een beetje tot het geluk bijdraagt. Geniet! Groetjes voor allemaal