Ik ben er klaar mee!

31 mei 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Net als gistermorgen om 05.00 uur weer het bed uitgestapt, vermoedelijk zit het Amerikaanse avontuur nog teveel tussen beide oren.

Hoe dan ook; na de Australische droom is nu ook de Amerikaanse droom uitgekomen en volbracht. Het waren beide geweldige belevenissen en ik ben dankbaar dat ik ze allebei heb mogen meemaken en daar ben ik Lydia, Ted en Gerard ook dank voor verschuldigd. Zonder hen had ik deze twee grote reizen niet kunnen maken. Met name Gerard heeft deze reis tot in de puntjes voorbereid en dat heeft er toe geleid dat het allemaal zeer voorspoedig en comfortabel is verlopen, hulde!

Tijdens de vlucht is er niet veel over gesproken, maar in Las Vegas hebben we toch de conclusie getrokken dat Australië meer tot onze verbeelding sprak dan Amerika. Misschien ook wel omdat we daar ooit gewoond hebben, maar vooral ook omdat de campings daar veel beter waren ingesteld op onze Europese manier van kamperen. Amerikanen hebben alles aan boord en zie je nergens buiten dan om te barbecuen.

Het land zelf heeft ons verbaasd om zijn gebrek aan efficiency, terwijl we toch het tegenovergestelde hadden verwacht, de grote omvang van ouderen in het arbeidsproces, de rotzooi in de tuinen van huizen - alles wat afgedankt is wordt er gewoon neergezet - en de kermisachtige opzet van de toeristische trekpleisters om er maar een paar te noemen.

Persoonlijk zou ik Amerika willen typeren als groot, groter, grootst en dat geldt dan voor alles; de auto's en de campers, de gebouwen, de nationale parken met de stenen en de rotsen en keien in alle vormen en kleuren, de woestijnen en wat dies meer zij.

De mensen zelf zijn allervriendelijkst  en behulpzaam en de oppervlakkigheid die ons aangepraat wordt is altijd nog plezieriger dan de uitstraling van onverschilligheid en chagrijn die we zo vaak in Nederland  tegenkomen.

Hoe dan ook ik ben Nederland en Europa meer gaan waarderen als het gaat om de natuur, de mooie steden en de kleinschaligheid en ik zou nooit in de V.S. willen wonen en ben blij dat we hier nog een Limburg hebben en even verderop Luxemburg waar we woensdag naar toe gaan om bij te komen van deze vakantie.

Rest mij nog om alle trouwe lezers te bedanken voor hun belangstelling en jullie reacties die wij ontvingen op onze berichtgeving in den vreemde.

Zeg nooit nooit, maar Aussie Joop en Yankee Joop houden op te bestaan, want ik ben er klaar mee!

1. Cor&Linda:
    31 mei 2016
    Misschien moet je de komende maand over jullie avonturen in Luxemburg schrijven
  2. Cobie gerritsen:
    1 juni 2016
    Hele mooie afsluiting van jullie reis ik heb het reisverhaal met plezier gelezen, Ik wens je nu een fijne vakantie met je vrouw Christina. Ik wens je het allerbeste en groetjes Cobie.
  3. Thijs en Annie:
    1 juni 2016
    Fijn dat je weer gezond en wel thuis bent.
    Fijne vakantie samen met chrisje gewenst en vooral geniet maar weer lekker van je eigen vertrouwde plekje.
    Wij zitten op de camping de slangenberg in Doetinchem.